Thursday, April 26, 2012

Pernah tak terfikir, kenapa kita?
Tapi persoalan sebegitu tak sepatutnya kita persoalkan kan? Seperti mempersoalkan qada' dan qadar diri kita pula.
Tapi, kadang-kadang itu adalah persoalan yang sering bermain di fikiran ini. Sama ada memang akal sendiri yang terfikir, atau gangguan syaitan yang memang kerjanya nak menyesatkan kita, wallahualam.

Kadangkala saya terfikir, apakah saya ditakdirkan untuk itu dan ini sejak saya berada di muka bumi ini? Agaknya jika situasi lain yang terjadi, bagaimana kehidupan saya ye? Agaknya sekuat mana diri saya untuk menerima keadaan-keadaan di sekeliling saya?

Sejujurnya, saya tidak sekuat yang disangka. Saya sedar, saya semakin rapuh setiap hari. Kadang-kadang saya cuma berlakon kuat, kadang-kadang saya cuma kuat di luar, kadang-kadang which is boleh kira dengan jari, saya kuat luar dan dalam. :-| Ada masanya saya terfikir, kenapa perlu saya lakukan semua itu demi orang lain? Dan kadang-kadang kita tau orang lain itu mungkin tak akan lakukan perkara sama untuk kita. Ibarat lilin membakar diri, atau menolong anjing yang tersepit. Perlu ke?

Kadang-kadang saya rasa seperti "oh, aku masih boleh terima lagi ni. bring it on!".
Tapi kadang-kadang rasa "am giving up, no point anymore!"

Mode: Buntu

No comments: