Wednesday, April 25, 2012

As-salam.

Dah lama rasanya saya tak berblogging. Kenapa ye?
Buat masa saya berada di dalam isolation mode. Mungkin sebab diri sendiri merasa tertekan atau depression dengan keadaan sekeliling. Logik ke?
Kerja baru saya sebagai REN alhamdullillah. Dah ada beberapa closing. Tapi tak semua yang bernama buyer atau seller yang tak berlengah. :( Semua belum sign SPA lagi. No copy of SPA = No commision yet. Ya, maka saya adalah penganggur buat masa ini. tak suka. Harap ada lah yang sign dalam masa terdekat. Dah kira-kira, banyak angka jugk pending commision ni.. Bukan apa, saya nak lupuskan CC dulu dan bill telefon ni. Oh, credits so teruk now, i think. :( another boo hoo me!
Kadang-kadang cemburu bila ada orang lain, yang tak payah kerja pun, tapi hubby mereka macam tak perlu bagitau, letak je allowance bawah bantal. Yes, i hate asking!
Kesimpulannya, saya rasa saya seorang yang keras hati dan kental. Dalam masa tersepit macam sekarang dengan macam-macam isu, saya masih bertahan dan bermuka ketat!
Saya teringat ada membaca di mana ntah, Allah tak akan bebani hambaNya melebihi apa yang mereka mampu pikul. Kadang-kadang membuatkan saya terfikir, sejauh mana kemampuan diri untuk memikul, sekarang pun dah tak terpikul.
Tapi saya juga tahu, tak baik mempersoalkan nasib atau ujian dariNya.
Seperti yang saya baca dari mana ntah, bila kita tak sabar apabila diuji, ingat balik. Allah bersabar dengan kita yang kadangkala terpesong dariNya, jadi tak malukah kita tak sabar ye? Munkin ujian itu untuk sedarkan kita, mana tau kan?
Oh, saya sudah mula merapu.

No comments: