Monday, January 30, 2012

Kisah hari ini dan semalam

Semalam AJL dimenangi oleh mereka yang layak! Sangat suka kepada persembahan2 finalis malam tadi. Hafiz memang layak menang! Sama juga 3 suara dan FT. Persembahan terbaik-memang terbaik! Siapa sangka alyah terfikir untuk memulakan persembahan sebagai patung dalam musical box? Saya suka! Terus terasa nak suruh hubby minta dengan anak-anak buah dia, lagu-lagu malam tadi :)

Hari ni lain pula ceritanya. Nasib baik pagi tadi hubby dapat bersiap complete untuk ke office. Nah, sekarang kami yang di rumah pula ada masalah lain! Tak ada air! Baru ingat nak vakum lagi dan mop rumah! Tapak kaki sudah mengelap habuk! Yes, pembinaan projek condo mewah di depan ni memang menyusahkan badan! Lagi pula bila kita dah memang di rumah. Dulu masa kerja, boleh bagi alasan balik lambat kat hubby. Sekarang, tiada alasan yang munasabah nak dibagi :) Terpaksa menukarkan rancangan untuk menggosok! Pengakuan diri: Saya memang lagi suka menggosok dari mengemas! Tapi saya suka menggosok malam. Sebab suasana sunyi, tenang dan sejuk. Siang hari? Cuma masa terpaksa! Wah, pemalas sungguh. Bukan apa, dengan terik matahari, dengan bunyi traffic, dengan construction memekakkan telinga, cukup lah tu.

Harap-harap cepatlah ada air! Takut anak nanti bangun, poo poo.. Nak mandi. Ada yang nanti kena campak je dalam swimming pool karang :)

2 comments:

achiq said...

idea "patung" tu tak original ekceli .. tengok contoh ni : http://youtu.be/KHyMakO7Uyo

:P

aieesha.salleh said...

oh ye ke? hehehe, nanti aku cek