Wednesday, June 16, 2010

Hi Mommy

I found this from Rinie's blog. Sedih ok bila baca poem macam ni. Even lagu Kami Prihatin pun boleh membuatkan aku menitis air mata. Maybe sebab ada klip klip gambar sama kot. Kenapa lah ada yang sanggup buat macam ni. Kalau tak nak, jangan lah tak guna safety time bersama kan. Kalau yang belum berkahwin tu, dah sah sah perkara itu haram di sisi agama, kenapa buat? Kalau pernah terlanjur pun, berhati-hati lah. Jangan lah sampai ter-itu dan ter-ini. Akhirnya, jadi macam ni.

Semakin kita nak ke hujung zaman, semakin banyak perkara-perkara jelek yang timbul. Tak tahu ke mereka baby2 kecil ini, yang akan mendoakan kita nanti. Yang bakal menjaga kita nanti di hari tua. Yang akan menemani kita sepanjang hidup kita. Memang semasa nak membesarkan mereka, banyak dugaan dan cabaran yang perlu kita harungi. Tapi mereka adalah anak-anak kita. Yang terhasil dari benih kita. Yang kita kendong ke hulu ke hilir di dalam perut kita selama 9 bulan 10 hari atau lebih, Yang kita belai, kita usap, yang menemani kita ke mana-mana.

Aku teringat semasa aku mengandungkan anak aku tu. Dalam tempoh 38 minggu lebih itu, dia lah yang menemani aku ke mana-mana. Aku yang penakut, takutkan tempat gelap, takut ditinggal keseorangan di rumah, menjadi berani kerana aku tahu dia ada bersama aku, menemani aku. Aku usap perut yang dah memboyot tu, dan bercakap-cakap dengan dia. Aku kata, "baby teman mama ok?". Dan sejak lahir sampai sekarang, dia akan menemani aku ke mana-mana. Tak tahu lah aku atau dia yang penakut (rasanya aku kot). Tapi aku tau dia sentiasa bersamaku.

Some married couples out there are trying really hard to have their own babies. Some even adopt babies kerana sayangkan anak-anak. Macam mana yang ada rezeki ni suka hati membuang. Rezeki Allah tu...

So here goes:

"Hi Mommy!
I am only 3/4 of an inch long,
But i have all my organs.
I love the sound of your voice.
Everytime i hear it,
I wave my arms n legs
The sound of your heart beat
Is my favorite lullaby

Month Two,

Mommy,
Today i learned how to suck my thumb.
If you could see me
You could definitely tell that i am a baby.
I'm not big enough to survive
outside my home though.
It is so nice and warm in here.

Month Three.

You know what mommy,
I'm a boy!
I hope that makes you happy.
I always want you to be happy.
I dont like it when you cry.
You sound so sad.
It makes me sad too,
And i cry with you even though
You can't hear me.

Month Four

Mommy,
My hair is starting to grow.
It is very short and fine
But i will have a lot of it.
I spend a lot of my time exercising.
I can turn my head and curl my fingers and toes
And stretch my arms and legs.
I am becoming quite good at it too.

Month Five

You went to the doctor today.
Mommy, he lied to you.
He said I'm not a baby.
I AM a baby mommy, YOUR baby.
I think and feel.
Mommy, what's abortion?

Month Six.

I can hear that doctor again.
I dont like him.
He seems cold and heartless.
Something is intruding my home.
The doctor called it a needle.
Mommy, what is it? It burns!
Please make him stop!
I can't get away from it!
Mommy!Help me!

Month Seven.

Mommy, I am okay.
I am in GOD's arms.
He is holding me.
He told me about abortion.
Why didn't you want me, Mommy?

Every abortion is just..

One more heart that was stopped.
Two more eyes that will never see.
Two more hands that will never touch.
Two more legs that will never run.
One more mouth that will never speak"


No comments: