Thursday, May 24, 2007

DIAM???

Diam bukan bermakna goyah. When there's a point to trigger, a person shouldn't be soo cepat melatah. Doesn't mean teman yang berhijrah itu harus dimusuhi. Lagi2 ke tempat berlawanan. hmm.. tapi seharusnya diingati pepatah lama: "Tempat jatuh lagikan dikenang"

Tak laa nak kena sanjung ke apa.. Tapi tak seharusnya mendoakan "kemusnahan" jika diketahui masih ada teman2 di sana. Demi keselesaan sendiri, patut ke kita menutup periuk nasi kawan2 lain? No comment!! Walaupun ada yang lebih baik, tapi tempat sendiri pun kan baik? seharusnya diperbaiki kekurangan tempat sendiri dgn membawa kebaikan tempat lain.. Ntah, mungkin aku yang dungu sebab tak pernah tinggal lama kat tempat lain.. setakat holiday2 je.. tapi seburuk2 tempatku, ia masih lagi tempatku kan..

Memang pada pandangan kita, cuma kita yang betul.. kita di pihak benar..
Tapi kan baik kalau kadang-kadang kita menerima teguran, pandangan orang lain untuk kebaikan diri? Bukan bermakna orang yang menegur keburukan kita tu tak baik atau musuh.. Kadang-kadang yang menegur tu laa kawan baik kita.. Kita cuma kena buka mata dan telinga.. I'm not all that good too, and I always think I'm right for my confident, but when a friend advise me on my attitude or something, I listen and think about it.. No harm done..

Bukan tujuan nak apa2, tapi sekadar pendapat..

Itu saja.. Terima kasih..

1 comment:

LynGhazale said...

rupe nye kau bace wordpress aku