Monday, September 18, 2006

L.I.F.E

Life.. What is Life? Entah.. Kehidupan, sesuatu yang sering dipandang ringan oleh orang macam aku.. Sekadar bernyawa, hidup ke? Kadang-kadang, manusia cume ingat pasal kehidupan bile bosan, bile sedih, bile kecewa.. aku?? hmm, maybe sebab aku tengah bosan.. aku heran, kenapa orang lain sekeliling aku busy sangat, sedangkan aku??? aku terasa sangat bosan, dan buat masa sekarang, aku tak punya apa2 pekerjaan untuk aku lakukan atau siapkan.. senang cerita, no pending tasks.. pelik.. susah jugak kalau semua kerja dah siap on time.. (sempat nak perasan tue).. tapi aku sepatutnye tahu tahap aku, dan aku rasa aku tak sepatutnye dalam support.. sebab? aku rasa macam kepala otak aku beku, dan aku menjadi semakin pemalas.. sesekali fikir, aku rasa entahlaa.. macam buang masa pun ada sebab dari 8-5.30, aku menanti kalau ada call atau email dari mereka-mereka yang berhubungkait dengan kerja aku, so that aku ada benda nak buat.. ada jugak kerja lain macam nak buat SOP semua, tapi itu pun aku rasa macam tak berkembang..

apa agaknyer yang boleh buat aku rasa otak aku berkembang?? kekadang aku rasa nak offer diri tolong orang lain jer.. nak suruh aku ngadap benda2 ni untuk learning process, aku letih.. (kan aku kata aku dah menjadi seorang pemalas).. aku rasa aku dari dulu, aku mmg suke part2 mencari error dalam programming, atau sewaktu dengannyer, tapi aku jual mahal, tanak mengaku sebab aku takut takleh deliver..sekarang apa jadi? padan muka aku...

aku kekadang terpk nak buat benda lain tapi... aku malas atau mungkin aku takut... entah laaa... kalau buat side income macam mana? apa side income aku nak buat??? any ideas?

No comments: