Friday, July 23, 2010

Kekalutan hati dan fikiran

Lama kan tak buat posting dalam ni. Hmm, dah bersawang sawang dah rasanya blog ni. Nasib baik tak jumpa any spiders bergayut-gayut.

Saya sudah pun berpindah ke rumah baru. Lebih kurang dalam sebulan lebih dah. Life sendiri best ke? Ramai yang bertanya soalan tu. Pada saya, sama saja, cuma kena bangun awal sepuluh minit dari biasa. Sebab kena keluar rumah dalam 6.50 am atau paling lambat pukul 7 pagi. Kalau tak, kad tebuk ofis tu memang merah lah jawabnya kan. Lain-lain sama je, privacy lebih laa kan.

Buat masa sekarang, terlalu banyak perkara yang ada dalam kepala ni. Pasal kerja tu as usual lah. Tak sabar tunggu project current ni habis sebab nak cuti.. Hehehe. Tapi, rasa macam tak dapat cuti lama sebab lepas tu datang satu yang baru. Dan rasanya macam akan lebih dari sibuk biasa kot. Hmm. Dalam masa yang sama, selalu risau pasal keadaan ayah pun ada juga.

Saya pernah jot down yang ayah saya sekarang harus melalui proses hemodialisis setiap selang sehari memandangkan diabetic dia dah quite teruk. Dan, pesakit hemodialisis ni kan sebab buah pinggang tak mampu lagi untuk proses cuci darah kan. *Nota: Jagalah kesihatan ok* Memang dialisis dia membantu, tapi setiap kali pergi melawat dia, nampak yang dia cuma mencuba untuk mengagahkan diri dengan act seperti biasa. So kalau kita tak faham, mungkin kita akan berbunyi marah ke apa ke. Tapi saya dah 28 tahun dengan dia, of cos saya tau bila dia larat dan tak. Kesimpulan, dia tak larat dah. Dan banyak yang berpesan selalu lah jumpa dia sebab dia macam tak larat2 sangat. Hmm. I know. InsyaAllah, I hope he have the strength to fight and will power to go thru the same rutin every other day. Sorry for not being able to be there with you 24/7. But do know that I always think of you, and love you so much.

Entah ye, kadang-kadang terasa macam semakin meningkat usia kita, semakin banyak tuntutan yang perlu kita penuhi. Kalau lah badan ni boleh berada di beberapa tempat dalam satu masa, saya memang akan penuhi semua tuntutan. Tapi apakan daya....

I really hope that he (whoever I'm referring to.. ramai ni) understands. Cross my fingers...

No comments: