Monday, May 17, 2010

Project: Home_04

hiks hiks hiks. After searching for hi and lo, from SA to Seri*Kembangan to Ampang*Waterfront, FINALLY we settled down with furniture from Ca***zi. We got a good deal (I think). For a bedroom set plus another wardrobe of same kind and customize to our needs sikit2, a dining set for 6 persons, a small sofa for little bos, shoe rack yang tinggi tu, dapat free pillow2, we spent a sum which is reasonable and within our budget :)

Yeay to ourselves!!! LEGA.

On our kitchen cabinet pulak, I am very satisfied with the finishing. Teliti sungguh mamat tu buat kerja. Smooth and cermat :) Nanti I post gambar di sini. Tapi jangan terkejut bila tengok yang saya pilih pintu cabinet warna putih ash white. Dapur saya kecik, maka saya memilih warna putih nak kasi nampak sedang-sedang saja. Table top pula saya pilih warna black galaxy. Tapi saya rasa cantik di mata saya, kira okay lah kan?

Things that we are still hunting tapi dah tahu kat mana nak purchase sebab kedai tu kasi paling paling murah is.... tempsmart comfort deluxe dari slumberland. Walaupun ramai kata tilam dia tak sebagus yang tempsmart 1200 (walaupun CD tu pun 1200 pocketed spring), selepas baring atas kedua-dua jenis, saya decide untuk comfort deluxe. Warranty kan 10 tahun, so kalau tilam tu lembik awal dari tu, claim lah balik kan? (senang je cakap).

Almari yang ada sticker2 untuk anak pun masih mencari. Bukan mengada nak beli, tapi hari tu dia nampak kat Bahagia, dan terus tarik kami ke almari tu sambil mulut potpet bahasa dia sambil tunjuk2 setiap laci tu. Mungkin dia cerita yang each ruang tu nak isi apa kot? Hihihi. So cute sampai kami berazam untuk belikan jugak. Siap bila kami tarik dia ke kanan, dia insist untuk ke kiri.. Cute bukan?

OK, rasanya ni je kot dulu.. Sampai everything dah confirm, I will post the pictures ya :)

2 comments:

Rose said...

Hey that is so awesome. Nak tengok gambars!!

xoxo

-Rose

aieesha.salleh said...

Rose: Will do dear once everything dah in order :)