Wednesday, July 30, 2008

Text Messaging With The Lady

I started to feel.. hurm.. sick on Monday.. Tapi sebab kerja yang banyak, ku kuatkan semangat untuk menyiapkan semuanya dalam hari tu jugak.. Tapi nasib tak pulak menyebelahiku sebab ada antaranya kena buat Selasa jugak.. due to background job and all the work nonsense lah..

Malam tu makin teruk.. Tapi dengan adanye En Mie, aku rasa dah cukup comfort lah.. Well, he is my comfort zone pun kan.. Kesian En Mie, dia mengidamkan sesuatu, tapi kena tunggu Sabtu ni laa gamaknye.. Sabar nye suamiku sayang..

Pagi Selasa, badan aku dah mula panas.. Panas sangat ni, kata en mie.. Aku masih dengan azam yang kuat untuk gi kerja sebab nanti ada orang tu mengomel karang kerja tak siap kan.. Tapi aku memang tak larat.. Aku cakap kat En Mie, pergi laa dulu, nanti i gi kerja sendiri ye.. Kurang mempercayai aku, En Mie terus sms bos dia cakap dia EL sebab isteri dia sakit.. :) sayang papa baby.. Since En Mie dah sms bos dia kan, takkan aku nak say no.. Aku pun sms laa orang tu.. SMS aku dijawab dengan agak sinis laa.. kononnya dia bet aku akan mc lagi aritu.. sakitnya hati bila baca sms dia.. padahal aku memang dah semangat nak gi kerja nih.. Dengan hati yang bengkak, aku pun fwd sms tu kat hubby aku yang dok berehat kat hall umah sementara tunggu aku siap..

Bila hubby aku baca, terus dia kata off handphone u.. dalam keadaan macam ni, jangan risau pasal kerja.. Menurut perintah dia, aku pun off hp aku lah kan..

So kitorang pun ke SJMC, sebab aku nak ubat yang berkesan untuk aku cepat baik.. So bila jumpe doctor, and dia found out aku demam dah seminggu on off, terus dia tahan aku.. Dia kasi aku option, nak MC kat umah and makan ubat2 or nak warded and be monitored.. Kalo korang kat tempat aku, mana korang choose?? Aku decide untuk warded, byk sebab dia.. aku nak cepat baik, and nak tenang fikiran.. besides, sakit hati masih ada lagi petang tu.. Karang kalo MC je karang, ingat aku memain pulak kan.. So bila dah kena warded and doctor jaga aku check, dia suspect laa aku ada lung infection.. and terus kena gunakan ape-nama-dia-lizer.. nebulizer kot?? I guess I opt for the right desicion.. Whay say you??

Itu laa al-kisah cemana aku terwarded.. hehehhe.. bermula dengan demam, pastu sms2 maut, sekali lung pulak yang prolly infected.. tapi alhamdullillah, bila pk balik, memang patut pun warded sebab kesihatan kandungan aku lagi penting buat masa sekarang..

No comments: