Monday, February 18, 2008

Hari Yang Panas

"Tolong!! Tolong!!", terdengar jeritan orang ramai dari sebuah bangunan kaca di kawasan Shah Alam - Subang.. Perasaan ingin tahu Bobby terlalu kuat sehingga tanpa disedari dia telah mengayuh basikalnya sejauh 1 KM untuk mengetahui dari mana datangnya jeritan2 itu.. Bobby berhenti di depan bangunan kaca yang tersergam kukuh itu.. Cantik, desis hatinya.. Namun dia terfikir, apekah bangunan ini pejabat, ataupun rumah sakit jiwa?? Terdengar suara orang menjerit2, mengeluh2, berjalan mundar mandir dan bertekak sesama sendiri.. Ada pula yang menyeringai dan ketawa seorang diri.. Seorang pakcik tua terkekek-kekek ketawa melihat kawannya berjalan mundar mandir seperti ada masalah negara.. Dengan beraninya, Bobby menuju ke arah seorang pakcik di pondok pengawal.. Bobby bertanya, ini pejabat ke? Pakcik tu mengangguk, serius.. Bobby tanya lagi, kenapa bising? Pakcik tu jawab sambil tergelak, hari ni bangunan ni panas.. penghawa dingin rosak.. Semua orang terasa terbakar.. Pasal tu ramai yang bising.. Kini, baru Bobby faham kenapa ramai yang terpekik terlolong.. Hihihi..

Adeh.. Hari ni ofis aku takde aircond.. Panas.. Panas sangat.. Macam nak terbakar.. Dah lah pakai uniform, gatalnya badan bila takde angin lansung.. Semua macam orang stress.. Semua macam hilang anak.. Huhuhu.. Itu je aku nak update.. Oh, aku ada cerita, tapi nanti lah aku updet.. Pasal apa?? Hmm, ada lah.. Yang pasti, bukan pasal aku..


OK.. Take care!!

2 comments:

`in said...

wehhh.. sape BOBBY yg berbasikal tu?
hehehe sian protong.. gi aa lepak dalam saga baru - tompang ekon deme :D
ngeeeee~

Wafaa said...

Bobby adalah budak tingkatan 1 sekola kat puchong. jauh tu dia kayu basikal LOL