Friday, November 12, 2010

Bila dia tak nak makan

Aku mengalami satu masalah dengan Ashraf di mana dia tak nak makan. Lagi-lagi apa yang aku masak. Apekah masakan ibu dia ni tak sedap? Tak pulak, sebab sedap licin je kami makan. Sampai almost aku bertukar menjadi tarzan lah kat rumah tu. Cukup tertekan bila kat nursery nak pulak dia makan kan.

Sekali semalam nurseri kata, ashraf kalau makan nasi, dua sudu je dan simpan dalam mulut. So kami buat bubur semalam dan licin dua pinggan. Lega rasa bila dia nak makan. So, kami memang berada dalam satu fasa baru. musim baru. edisi baru: Ashraf kembali ke bubur ayam, no more nasi and sup what so ever.

Aku pun alang2 pagi tadi hantar dia lambat, singgah la kami ke Mc D, dan aku order sausage egg mc mfn dan dia bubur ayam small size. Hasil nya: Bubur dia LICIN. Dan dirembatnya hashbrown aku. Dia kata nak nugget. Janji food goreng yang kecik2 semua dipanggil nugget ok. dan sebelum balik, aku beli satu lagi hashbrown untuk dia makan kat school, tapi dalam kereta dah tinggal setengah. berselera sungguh dia.

Dan aku, rasa relief yang amat bila tengok dia berselera macam tu. Biar lah, janji dia nak makan. So menu kami untuk esok: Bubur ayam. Nak buat yang ala2 Mc D lah. Yang terasa kuah ayam lebih dari bubur. Mari buat stock ayam ye.

Dari penuh tinggal separuh. And off he goes to the playground

LICIN. Ok sayur2 yang memang dia tak makan, aku lah makan kan.

No comments: