Thursday, September 07, 2006

HOLA ^_^

Hmmm, lama tak update blog.. banyak yang dah terjadi di sekeliling aku dalam tempoh aku tak meng'update'kan blog aku ni.. nak cerita satu-satu dalam blog ni pun susah laa.. elok aku combined semua dalam satu post kan?? actually hari tu aku dah draft dah, tapi PC kat umah bengong sikit, tetiba hang laa kan.. hilang terus semua apa yang akju dah draft.. disebabkan itu, mungkin post yang ni akan menjadi lebih ringkas dan cerita semua tak laa sedetail yang sepatutnye kan..

last update aku, pasal hari officemate aku bernikah, bersanding..sebenarnyer dua minggu berturut-turut ada sesi pernikahan..minggu sebelum tu, norlin dari internal audit yang menikah, diikuti oleh bestfriend si norlin ni yang kebetulan satu department ngan aku..hehehe, jahat kami (ada laa 5 orang), kitorang hadiahkan Tengku Lin (budak yang dpmt aku) satu set sabun mandi untuk kegunaan bersama masa honeymoon.. mak aku kata kasik tu lama-lama habis so rugi.. tapi bila difikirkan semula, hadiah tu simbolik, dia akan kenang sampai akhir hayat.. :-P

lepas tu, 19 dan 20 Ogos 2006, aku ikut mie ke johor.. ada wedding bestfriend mie yang secara kebetulannye jiran sebelah umah dia.. mie jadi pengapit.. hu hu hu.. kitorang pergi bertiga, ezamel pun ikut sebagai photographer in training.. :D wow, Faizal si pengantin lelaki kasik hantaran RM Lapan Ribu Ringgit kepada Sue si pengantin perempuan..bertuah sungguh.. dah dengan seikhlasnya Faizal bagi mas kawin RM198 sempena mengingati hari pernikahan iaitu 18.9.06.. yang kelakar, sekali pandang, macam mie pulak yang nak menikah.. he he he.. kesian laa aku kalau silap orang yang naik pelamin... bayangkan, hari bersanding esoknya, ada masalah kompang sikit (ntah pape, amik sekali 3 undangan kompang, so nak cepat laa tu)..padahal berarak pukul 2petang, kompang nak blah 1.30 petang..gile apa.. nasib kitorang cepat and on time.. yang kelakar, mie hantar pengantin lelaki dan park laa kete.. pastu dia jumpe laa ketua kompang tu.. aku nak tergelak bile pakcik tu kata "eh, pengantin lelaki tak leh bawak kete laa..nape bwk kete??".. Mie terus jawab "eh, saya cume pengapit.."... hahahaha.. very funny...

Then petang 20 ogos jugak kitorang blah balik KL sebab esok kul 5 pagi dah kena gi airport kan.. kami nak ke BANDUNG!! yeah yeah, shopping spree chances won't be this good.. :-D

Bandung.. Hmm, what can i say about bandung.. it's a nice place.. walaupun panas terik, tapi masih berangin dan angin sejuk.. sebab?? bandung ni kawasan pergunungan.. credits to air asia sebab antara yang berani untuk menyediakan perkhidmatan penerbangan di sini.. airbus memang tak leh masuk laa sebab landasan airport dia kecik dan pendek.. maka, kalau gi bandung and landing dia macam nak terbalik, it's normal.. nothing to worry as the pilots are all experienced ones... Shopping? yeah, it's a shopping heaven!!! barang semua murah, and original..tapi rejected punya laa.. tak kisah laa kan?? and first thing i did, SPA... bayangkan, full body spa cuma RM100.. siap facial lagi.. :-D hmm, nothing much laa kan... basically my activities there were shopping, spa, visiting my dad's old friend.. then sedar2 dah balik malaysia tercinta.. really feel grateful to be malaysian.. it's tooooooo crowded there!!!

then, balik sini jumaat.. sabtu terus ada wedding (side faizal pulak..) Mie masih lagi pengapit.. :D best best.. tapi mel hantu, boleh tak, ada one piccies ni, mie ngan aku duk atas pelamin, dikipas oleh pengantin.. MALU!!! itu je yang mampu aku ucapkan... shaish...

No comments: