Tuesday, May 09, 2006

what.a.wonderful.day!!!

Hari ni aku rasa yang aku datang kerja untuk memulakan hari selasa ni dengan penuh bersemangat..sampai2 je ofis, sumer orang tgh bz with their own KPI.. Me? *Sigh* Lucky for me I'm not required to do this KPI thing until i am yet to be confirmed.. still, I have to submit my KRA before 1st june.. if not, gaji naik lambat 1 bulan.. ayoyoyo. So basically, it's like a blessing in disguise.. (betul ke aku tulis ni?).. although i don't have to submit the KPI thing, both KRA and KPI is a similar thing, just that KPI is more more more COMPLICATED than the KRA..(don't ask..it's the performance thingy!!)

well, since my mood swings from being so DAMN ANGRY to the usual happier ME..aku kebetulan sangat rajin hari ni, I'm gonna write back sumer yang aku tulis last week ( yang kuar title je tu..)..so, get ready to be spoilt with my rojak language, !@#$% words, and my soo perasan comel attitude..huar huar huar..only gonna jot down few memorable things..not my daily life!!

Wednesday (03.05.06)
Since dawn, I dah rasa cam nak demam..sebab satu malam aku takleh tido..hampeh..sebab hidung dah berair2..tapi semangat lagi tu.. Lin (office mate) penah kata kalo tak sihat camtu, leh terus gi clinic and kalo tak dapat cuti leh mintak time off..aku lak tak berani..(punch card meh)..lagipun, aku tgh bulan nak konpem ni..so dengan semangatnyer aku pun gi laa ofis..ayoyoy..tempah maut dowh..sampai ofis..ayoyoyo, hidungku sudah mendatangkan masalah..jadi dengan semangatnyer, gi jumpe bos..sambil bawak form KRA..kengkonon nak tanya pasal KRA laa..ye laa, kena tunjuk muka yang bersemangat..lalu, terkeluar laa dialog ni:

Aieesha: Morning Kak ______..Busy ker? (Nama harus dirahsiakan..)
Bos: Morning Aieesha..Hey, are you ok?? you don't look ok... (with concern face..)
Aieesha: erm, i don't feel quite well..ingat nak pi clinic jap lagi.. but i want to ask you few things bout this form 1st..
Bos: ok, ok..pegi laa clinic..do you know which one to go to?
Aieesha: hmm, lin kata ada kat SS19..do you have any other places?
Bos: hmm, you can go to USJ 11..ada klinik panel kat situ..the clinic belongs to MAIS..
Aieesha: hmmm (dengan mengkontrol muka yang nak ternganga..aku ni dah laa free hair, masuk klinik MAIS..konpem kena daring..lalal)..takpe, i try tanye lin..i tak tau sgt USJ 11.. (konon!!)...

perbualan berterusan pasal kerja..then i asked her permission to go straight to ss19 lorr..

aku pun, bergegas ke workstationku..lalala..time to pack..yeay!!! tetiba, ada laa pulak kerje datang sikit..(pagi tadi aku sampai bosan tunggu kerje..aku nak blah ni baru laa datang keje..shaish!!)

and there i was, driving my father's NAZA..singing along with wutever songs that were on air tat time..dengan suara hidung tersumbat..lalaala.. :D sampai klinik..mak datuk....panjang nyer queue..have to wait for half an hour..sigh..damn you, i'm sick here!!! so finally, my turn came up.. lepas doktor cek, dengan lurus bendulnyer, dia tanya aku "anything else?"..*JACKPOT!!* terus laa aku cakap " Can i have a 1 day MC.. I don't think i can continue for 1 whole day work.." terus, aku dapat 1 day MC..padahal considered half day laa sebab dah kul 10.30..terus zssst..aku gi beli bubur ayam McD...ye laa, nak makan ubat nie!!..then stret balik umah, on tv, jadi raja inside my parents' room, and makan, makan ubat, and tak tau kul baper..aku tertido..haiyaaa!!!

cintaku sgt baik...dia datang petang tu, bawak aku gi makan..yumm yumm..aku pun apa lagi, bukan slalu sakit kan..manja lebey laa.. i nak ni, i nak tu..lalalala..besh2.. siap cintaku make sure aku makan ubat and terus tido..sayang dia sangat2!! muahss!!!


SATURDAY (06.05.06)
Hari ni bermula dengan agak bosan..sebab aku tak kuar dengan cintaku..tapi bermula petang, dengan happynyer aku bersiap.. mak kata papa ajak gi sopin2.. yeay!! shopping theraphy..alih2, rupenyer carik cincin or rantai for my mom...sabar je laaa... tapi takpe laa, bukan selalu...tetiba ptg tu, si firdaus yang sangat poyos itu dapat hp baru..erkkk...nokia yg baru yg siap ada mp3 tu..1st nokia with mp3..hampeh..tapi takpe laa..mahal sikit je dari aku nyer uzap kan..so, no hal...
tetiba, ayah aku cakap "papa ada wedding kat renaissance, so can u drive me there?" aku cam "wut???" Terus ayah aku berkata2, "takpe, papa kasik duit ni, u and firdaus gi laa jalan2 kat KLCC.." aku berasa wow, bulan jatuh ke riba nie... :D ayah aku bagi 500 soh divide 2..yeay, 250 each..aku dah berangan nak beli perfume... bila time antar derang je, tetiba dia kata: belikan papa nyer deo yer.. dah tinggal 200 sorang.. haish..musnah harapan nak beli perfume..dah tu, balas dendam..aku beli suar giordano yg new arrival yg leh jadi 3suku or suar panjang tu..rm109!! then aku beli baju padini work..after les 50% pun rm 45..lalalala.. then parking makan, ayoyoyoy..balik takde balance lansung..hampeh.. tapi takpe, hatiku puas...

SUNDAY (07.05.06)
Nothing much today..but my life starts at 7pm.. aku amik rose, beli contact lense aku sebelah (camane ntah terkoyak)..then masuk ginat beli barang rose.. then, KERJA GILA bermula.. kitorang go subang parada, aku beli swimsuit..rm 70..ayoyoy, gile sakan aku spend bulan ni... then gi gazebo..rose spent a LOT!! huhuhu..aku leh kontrol lagi laa..then isi minyak dah balik!!! haiyaa, pokai meh tis month..and not yet the setengah bulan..nasib baik gaji masuk 23th..lalala..

so, thats all laa kot... Aku ada keje ahr skarang..bz bz..till later..
11.04 am

No comments: